Vad är meningen med att kunna franska ?

Sitter duktigt med franska boken som jag skulle vilja riva sönder just nu. Har franska prov imorgon, ska kunna 22 regelbundna och oregelbundna verb med presens, preteritum/imperfekt, passé composé och futurum. Jag kan nada, är så himla jobbigt att behöva lära sig allting. vi har haft 2 såna här verb varje vecka som läxa men man glömmer bort dem så fort man måste öva på nya ! och min lärare säger att man ska repetera men det skulle ändå aldrig sitta i mitt lilla huvud ! jag orkar inte, men jag måste höja mig i franska, har fått vg+,vg+ och mvg på de senaste proven så snälla låt det gå bra nu ! men det är inget att räkna med...aja, nu har jag vilat från franska skiten länge nog..måste fortsätta nu, men ska skriva upp ett exempel på det vi ska kunna så ni förstår hur jobbigt det är !

Presens                              
känna
Je connais
Tu connais
Il/elle/on connait
Nous connaissons
Vous connaissez
Ils/elles connaissent

Det här är den första, sen finns det ju 4 till : kände, har känt, ska känna. Så jäävla svårt och jobbigt..jag har alltså 88 st att lära mig tills imorgon :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ha det roligt för min skull <3

Kommentarer
Postat av: Sanne

Åh kommer ihåg det där.. Jag hade världens strängaste fröken och var livrädd.. hennes prov var assvåra.. tack vare henne har jag GLÖMT bort all franska nu.. kan knappt säga hej :'(

2009-04-30 @ 01:39:23
URL: http://thesoulofthesun.blogg.se/
Postat av: Louise

haha ;) min är jätte snäll..men provet hon gjorde va jätte svårt !!

2009-04-30 @ 13:52:03
URL: http://friibergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0