En heeeelt normal konversation mellan mig och maja

Louise säger:

vänta vänta

du går väl i åttan?

majus säger:

nee... fyran

Louise säger:

just det... "/

majus säger:

jobbigt läge :(

Louise säger:

du ser iaf äldre ut än vad du e :) ett plus

majus säger:

jag vet, ser ju typ ut att gå i femman iallafall :D

Louise säger:

jaa ! men i höst så är du en femma något att se fram emot

majus säger:

ja!

Då får man ju åka pulka utan hjälm!!

Louise säger:

hahahaha

nej det är i 6an

synd...

majus säger:

OHNEJ!

jag som har sett fram emot de

Louise säger:

försår det..jag får till och med åka utan täckbyxor

majus säger:

fast då får jag ju iförsej en chans att flasha med min nya hjälm. Den är glittrig..

Louise säger:

är den från myrorna? för i så fall är det min gamla

majus säger:

ja... men säg inte till nån, de e lite skämmigt , men ja köper mina flesta kläder därifrån,

Louise säger:

bara om du inte säger att jag köper mina på lidl

det är bra pris liksom

majus säger:

Såg att du hade satt upp ett tält utanför lidl för de va rea hela helgen

Louise säger:

såg du mig ?

jag som hade klätt ut mig och allt

majus säger:

ja eller det var någon som letade i soptunnan kanske va du ?

Louise säger:

jaa, rean hade inte börjat och jag va hungrig

majus säger:

ahaa :)

Louise säger:

man måste tänka ekonomiskt nu för tiden

nu med finanskriserna vättu

majus säger:

ja, måste va jobbiga tider

Louise säger:

jaa speciellt för mig..

majus säger:

aa du är ju lite mer utsatt än vi andra

Louise säger:

precis

majus säger:

nae de e synd

Louise säger:

men lidl har donerat pengar till mig för att jag gör sån reklam för lidl på min blogg

majus säger:

aha vad får du då?

Louise säger:

20 kr varje vecka :)

majus säger:

ÅH :D men du skänker vel lite till kyrkan ?

Louise säger:

aa uppenbarelsekyrkan får 13 kronor

majus säger:

jaha, det är därför dom har råd att bygga om nu

Louise säger:

då är det 7 kronor kvar att shoppa los för liksom

aa

majus säger:

ÅH DE KAN MAN JU FÅ TANDKRÄM FÖR

Louise säger:

kan man ?? :O

majus säger:

JA :O

på myrorna

den e ju begagnad, men tandkräm som tandkräm licxom

Louise säger:

nej men !! det ska jag köpa imorgon, får min lön då

vill du hänka ? jag kan dela med mig

majus säger:

åh schysst!

vi kan ju dela på en tub

Louise säger:

jaa

vi kan vara lite busiga och ge kyrkan 11 kronor, så får vi 1 krona var sen

+ en tub

majus säger:

haha jaa men tänk om överste biskkoppen kommer på oss

Louise säger:

jag är bra på att flirta med biskoppen

jag fixar det nog

majus säger:

bra

åh juste

de hände något gudomligt idag, tror ja fick en uppenbarelse eller något. Det föll ner ett äpple mitt framför näsan på mig! NU har jag mat till hela familjen i en vecka

asså fatta hur glada vi blev,

vi har firat hela kvällen

Louise säger:

oj jag har hört om sånt men aldrig upplevt det !

fan nu blir jag avis !

oj inte svära

majus säger:

OJOJ

Louise säger:

förlåt jesus, gud och buddha

majus säger:

GUD FÖRLÅT FÖR HENNES BETEENDE

Louise säger:

jag lovar att ge 1 krona extra till kyrkan nästa vecka för att jag syndade

majus säger:

tur! annars skvallrar jag om att du åker pulka utan täckbyxor!

Louise säger:

neeeeeej !! då säger jag att du har köpt min gammla hjälm med måsskit på !

den är inte glittrig det är måsskit

majus säger:

nej!!! okej jag säger inget<!

hahah

Louise säger:

bra..vilken lättnad !

majus säger:

ja nu kan man andas ut

Louise säger:

men vet du vad jag har hört ?

majus säger:

nej

Louise säger:

tage och gunilla har stått upp när de åkte pulka i vintras

majus säger:

VAAAAAAAAAAAAA :O

Louise säger:

jag vet ! helt sjukt

majus säger:

ohherregud.. om bara gud visste detta...

då skulle han ju stänga av den hemliga lärartoaletten!

Louise säger:

eller ännu värre, ta bort kaffemaskinen i lärarrummet

majus säger:

eller värst av allt! TA BORT PERIODIUSKA SYSTEMET FRÅN TOMAS AURELL

Louise säger:

det är som att säga att barnen inte får äta godis på lördagar !!!!!

det skulle inte gå !!

majus säger:

men jag får bara ost på lördagar....

Louise säger:

va ?

majus säger:

ÅH FADER , JAG HAR SYNDAT. JAG SKAR FÖR TJOCKA SKIVOR AV DEN NYA KLOSTER OSTEN

ja

ibland om jag har vart duktig kan jag få en salamibit

Louise säger:

snällt ! jag får lördagsgodis av pastorn i kyrkan, gammals julgodis från jesufödelse

majus säger:

är det de som de tre visemännen kom med när han låg i krubban och gnydde?

Louise säger:

jaa precis, någon har visst läst på i bibeln

nu blir pastorn glad

majus säger:

jaa :)

Louise säger:

jag är stolt, du får bli min lärljung

majus säger:

ååh, det är en ära tantlouise! Eller får ja kalla dig moses ?

Louise säger:

jaa det skulle vara en ära

pastorn har alltid sagt att jag ser ut som moses så det passar ju fint

men jag har regler

majus säger:

ja, nu saknas bara vassen..

sen är det ju en komplett jesus sceen

Louise säger:

1. du skall icke svära i min närvaro eller inför gud

2. du skall icke tänka på någon annan religion förutom kristendomen

3. du skall dyrka gud som din herre och du skall vara en trogen lärljung

tror du att du klarar det ?

majus säger:

den andra kan jag ha lite problem med... brukar ju tänka så mycket på budda om kvällarna...

Louise säger:

men om du ska vara min lärljung får du anpassa dig

jag måste döpa dig ju !

majus säger:

jaaa i vassen!

Louise säger:

jag har lite vass här

majus säger:

ska jag komma över med nattvarden ?

Louise säger:

jaa det kan du göra

majus säger:

jesu kropp, för dig utgiven

jesu blod, för dig utgiven

moses, nu skall jag susselussa! Det är dock en dag imorgon också. Vi kan skicka tanketelepati till varanda såsom jesus gjorde innan telefonernas uppkomst. GODNATT TROGNE ANHÄGNARE <3

Louise säger:

här med döper jag dig i fadern, sonens och den heliga andens namn till maja jesubarn

amen

majus säger:

amen

Louise säger:

okeej, godernatt maja jesubarn tänk inte på buddha nu bara <3

majus säger:

nej, ska försöka hindra mina tankar! Det kan bli svårt, men det är en risk jag får ta! Godnatt <3


Kommentarer
Postat av: Sanne

HAHAHA! Vad sköna ni är ;D

2009-06-06 @ 23:12:06
URL: http://thesoulofthesun.blogg.se/
Postat av: Louise

hahaha jag veet :D trodde ingen skulle ora läsa igenom !

2009-06-07 @ 01:01:58
URL: http://friibergs.blogg.se/
Postat av: Gissa det du ;)

kul =P

Men vadå bygger Uppenbarelsekyrkan om? ;O

2009-06-09 @ 23:14:34
Postat av: Louise

sv:hahaha neej :D

2009-06-10 @ 17:09:23
URL: http://friibergs.blogg.se/
Postat av: Tant Jennifer

Jaha jag blev lite förvånad xD

2009-06-10 @ 23:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0